Alla inlägg den 16 december 2014

Av bokstavsfamiljen - 16 december 2014 08:29

 

Längtar efter sommaren!!!! Sol,salta bad,slippa vinterkläder,regn och rusk.

Älskar julen och allt som hör därtill men hatar verkligen vinter.

Kanske mest för att detta är jobbigaste tiden i vår familj med flera funktionsnedsättningar....

E's psoriasis blir sämre när det inte finns tillgång till sol och hon behöver mer salvor o krämer och nya fläckar blossar upp :(

Att få på L och Lu vinterkläder är ett projekt som kan göra vem som helst svettig,för dom är knappst ett problem att gå i shorts mitt i vintern så denna eviga kamp om kläder efter väder gör mig snart gråhårig i lätt förtid.

För att inte tala om väntan på julafton och tomten, L är så stressad av alt som händer nu i juletid att man knappt vågar vistas i samma rum som han. Tänk vilka problem julen medför för den som inte riktigt har ordning på sin hjärna och dessutom lever med ett så stort kontrollbehov samtidigt som jag tycker han är lätt jobbig och tjatig mest hela tiden så tycker jag så synd om honom....

Jaja nu kom specialpedagogens utlåtande på lille Lu.hon har varit och tittat på honom i förskolan och hur han är i lekar både själv och med kompisar precis som vi misstänkte har han svårigheter även på förskolan.

Nu ska det byggas bildstöd åt han så han får en bättre översikt på dagen på förskolan sen väntar vi på att få komma till specialteamet för en bedömning av vad det kan vara. Arbetsskadad som jag är misstänker jag givetvis autistiska drag.... usch och fy men sånt är livet det är vår lille solstråle oavsett diagnos eller svårigheter!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards