Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av bokstavsfamiljen - 10 oktober 2014 12:38

Hjälp!! Det står helt still i mitt huvud idag,kanske är det fullt därinne efter ett par timmar frenetiskt skrivande på vårdbidragsansökan för barnen....

Försöker komma på en god middag tills ikväll...vad ska ni äta??

Alla förslag är välkomna helst ska dom då passa 2vuxna som gärna tar ett glas gott rött till,3 tonårstjejer och kanske nån pojkvän oxå,en drömmande tös som kan sitta i timtal vid matbordet om inte maten är intressant nog,en hyperaktiv pojk som behöver all mat han kan få i sig men kräsen som han är helst äter snbbnudlar och en trotsig 3-åring som säger nnnnnej till i princip allt hehe där fick ni nåt att bita i =)

Helst ska maten vara god att värma oxå till de 2 föräldrarna som ofta äter kall mat för att vi inte hinner äta när barnen ska äta hmm varför sätter vi bara inte som rutin att äta i "lugn & ro" efter barnen är klara,njaee vi gör det ibland men tycker ändå det är rätt trevligt att äta ihop (säger vi alltid innan middag iaf) efter maten kan just de orden ångras ändå går vi på den varje gång 7dagar i veckan haha.

Tacos är vi rätt trötta på och det passar inte alls för L,mat som är "kladdig" går oftast inte hem eller mat som ska blandas för den delen. 

Funderade på pulled pork med bröd,potatisklyftor mm men vill helst göra egen så det får nog bli morgondagens middag så kan den få stå över natten mmm såååå gott.

Av bokstavsfamiljen - 10 oktober 2014 11:27

Vaknade imorse helt av mig själv,låg och lyssnade en liten stund och insåg-DET ÄR TYSY!!!!!

Japp maken hade fått iväg alla barn till skola &dagis utan att väcka mig,underbart.

Gick upp och tog en mugg kaffe kikade lite på facebook och bara njöt av att vara själv :)

Denna morgon älskade jag min man lite extra att få sova ut efter gårdagens bravader va riktigt riktigt skönt.

Städat undan så vi kan ta helg sen,nu står handling och fix på schemat ska avverka några timmar på kontoret först sen är det FREDAGSMYYYYYYS med alla goa barn.

Mamman känner lite ro i kroppen idag så det kan bli en riktigt trevlig helg detta,solen skiner,kaffet är gott och jag har ingen rivalitet om ipaden för en gångs skull (så fort jag sätter mig med min ipad brukar minstingen kräva att det va minsann hans tur) att barnen har egna verkar inte vara väsentligt,mammas är bäst och ROSA =)

Ha en skön helg alla,nu ska jag planera mysmiddag och jobba undan lite 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards