Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av bokstavsfamiljen - 6 oktober 2014 19:25

Denna kväll är magisk!!!! 

Lilleman somnade snällt vid 19 efter att pussat sin mamma godnatt,L gav sig och duschade efter bara 10min tjat (kan ta timmar ibland och slutar ofta med rejäla utbrott ) och sitter nu uppkrupen i soffan med en go filt,iPad och ser på transformers 4 att observera han sitter faktiskt just still!!! Inga armar som fladdrar,inget studsande upp och ner helt magiskt.

Tonåringarna är instängda på rummet med datorer och ipads och mamman sitter nöjt o soffan,njuter av lugnet,kaffet som för en gångs skull kan drickas varmt och bloggar lite :)

Denna kväll ska sparas i minnet,inte ofta kvällarna är så lugna och sköna önskade bara att min älskling hade varit hemma och också fått se och uppleva detta euforiska tillstånd som ligger över vårt hem denna måndagkväll.

I minnet ligger dock att L haft en mindre bra skoldag och hamnat i slagsmål,suck,men jag väljer aktivt att inte tänka på det mer idag utan bara njuta av kvällen.....iaf fram tills L ska nattas

Av bokstavsfamiljen - 6 oktober 2014 15:30

Strax svämmar lägenheten över av snatterier tonåringar,en busig 3-åring och en hyperaktiv son.

Mental förberedning för ett par hektiska timmar allt beror på hur sonen haft det i skolan....Matlagning,läxläsning,plocka undan,försöka hålla sonen hyfsat lugn,duschning o nattning innan jag själv stupar i säng,kanske slänga iväg ett sms till gubben som jobbar borta några dagar denna veckan.

Jaja just nu har jag krupit upp i soffan med kaffe,filt och bok Explosiva barn är boken för dagen . Det gäller att fånga dom lugna stunderna och njuta av dom om så bara för 5min de kan vara guld värda i en stressig vardag. Imorgon natt kommer mannen hem för att lösa av mig då det är min tur att åka på jobb,så rullar veckorna på hemma hos oss. Det går även om jag ibland blir nästintill begravd i tvätt,disk,hysteriska ungar och hormonstinna tonåringar så älskar jag mitt liv och min familj,skulle aldrig vilja byta bort det men lite lugn och ro kan man väl få önska sig ibland :)

Av bokstavsfamiljen - 6 oktober 2014 12:05

Precis såhär känns det i mig rätt ofta,tänk att bara släppa allt och fly fältet,men så gör man ju inte istället kanske man gråter lite extra högt i duschen för att ingen ska höra,eller man biter ihop för att när barnen till slut somnat dunka huvudet i väggen för att man inte orkar mer.

Kanske skulle man vara så "egoistisk" att man faktiskt tog semester från sina barn ibland??

Jag får ofta höra -du som är så duktig/starkt -som orkar allt...NEJ!!!! Jag är fan inte duktig jämt eller orkar allt,jag vill också ibland gå och självdö för att jag inte orkar.

När 3åringen bajsar på golvet samtidigt som sonen med diagnos vill ha hjälp med tv-spelet innan han tänker göra sönder det och tonåringarna kräver mat helst direkt DÅ vill jag fan inte vara med längre.

Fast ibland,ibland tänker vi,min man och jag faktiskt till och unnar oss lite lyx innan någon är så slutkörd att det verkligen inte funkar längre

För ett par helger sen tog vi med oss 3-åringen till en bokad svit med all lyx vi just då behövde så väl.

Jacuzzi,skumpal,god choklad ,frukt & kaffe i sviten härligt. Efter en lyxmiddag med pizza & cola vilket skulle serveras i champangeglas :) (sonen fick välja) kunde vi vuxna bubbla bäst vi ville för då hittade sonen tv:n,vilken lycka både för oss och honom. I lugn och ro kunde vår lille skrutt se på tv utan att käre storebror bytte kanal eller stängde av. Och vi ja vi kunde prata,skratta,mysa som helt "vanliga" föräldrar utan att behöva ha ögon i nacken eller hysteriskt springa runt och flytta allt som kan gå sönder.

Även om det bara va 1natt räckte det för att ladda batterierna lite och kunna njuta av alla våra barn igen =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards