Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av bokstavsfamiljen - 21 oktober 2014 17:19

Maratonsamtal med svärmor igår kväll vilket gjorde att jag började dagen med att försova mig såklart,stress iväg till dagis och tandis med L.

Hann med en snabbkaffe hos en gammal god vän,skööönt,sen köra dottern för teoriprov för moppen,skit,underkänt vilket vi hade räknat med men såklart va hon ändå besviken jaja 46 av 52 för att bli godkänd tyckte jag va helt ok ändå det tyckte kanske inte dottern men det är en annan historia. Nya tag ny tid är bokad bara att hoppas att det går vägen då =)

Hämtade Lu på dagis och hem för att börja fixa mat och röja undan och där gick luften ur mig...

Hinner knappt innanför ytterdörren förrän L börjar skrika om att han ska byta skola och alla är dumma i huvudet han är på ett fruktansvärt humör och jag känner hur vi alla börjar tassa på tå för att inte reta upp honom ännu mer. Givetvis misslyckas detta och han får ett frispel lagom tills maten står på bordet,ja han äter iaf vilket inte verkar vara ett problem trots medicin vilket troligtvis betyder att dosen är för låg. Det flyger dock mat runt honom så i den grad att lillebror helt slutar äta och tittar fascinerat på sin storebror som glömt både hur man sitter på en stol och att man äter med gaffel,stuvade makaroner,korv o ketchup och äta med händerna ser sådär nice ut :(

Skoldagen för L har varit jobbig han har fortfarande myrkryp i kroppen kan inte vara stilla,utan har vandrat runt i klassrummet och stört de andra eleverna...suck.

Nu har jag satt killarna med varsin ipad och film en stund,ladda upp för läxläsning med en dubbel kaffe och lite data och ber en inre bön att han inte ska orka bråka i flera timmar om läxan oxå

Ibland vill jag mest säga upp mig som mamma och detta är en sån dag!!!!

Av bokstavsfamiljen - 21 oktober 2014 11:55

Kl 7:00 gav jag medicin kl 8:00 va det tandis med L som inte kunde sitta stilla och pillade,petade på det mesta dock lyssnade han vad tandläkaren sa och det va ju plus i kanten :)

Märkte även att han pratat lite mindre under gårdagen och morgonen och lite mer fokuserat prat än annars men fortfarande lika explosiv och impulsiv i både språk och handling tyvärr.

Idag är en spännande dag,min stora tjej ska göra teoriprovet för moppe och det ska bli kul att se hur det går med tanke på hennes dyslexi så är vi förberedda på omprov...men ska ändå bli spännande hoppas såååå ycket att hon fixar det.

Hade varit en sån stor skjuts för självförtroendet för henne och kul att äntligen få börja kolla efter moppe =)

Själv denna veckan med kidsen och det blir lite kaotiskt med det mesta så snabblagad middag får det bli

falukorv,stuvade makaroner och vitkålssallad står på menyn,vi ska även försöka hinna med en liten snabb visit till min kära pappa som fyller åra idag :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards