Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Ibland är livet helt underbart :)

Av bokstavsfamiljen - 6 oktober 2014 19:25

Denna kväll är magisk!!!! 

Lilleman somnade snällt vid 19 efter att pussat sin mamma godnatt,L gav sig och duschade efter bara 10min tjat (kan ta timmar ibland och slutar ofta med rejäla utbrott ) och sitter nu uppkrupen i soffan med en go filt,iPad och ser på transformers 4 att observera han sitter faktiskt just still!!! Inga armar som fladdrar,inget studsande upp och ner helt magiskt.

Tonåringarna är instängda på rummet med datorer och ipads och mamman sitter nöjt o soffan,njuter av lugnet,kaffet som för en gångs skull kan drickas varmt och bloggar lite :)

Denna kväll ska sparas i minnet,inte ofta kvällarna är så lugna och sköna önskade bara att min älskling hade varit hemma och också fått se och uppleva detta euforiska tillstånd som ligger över vårt hem denna måndagkväll.

I minnet ligger dock att L haft en mindre bra skoldag och hamnat i slagsmål,suck,men jag väljer aktivt att inte tänka på det mer idag utan bara njuta av kvällen.....iaf fram tills L ska nattas

 
 
Magda

Magda

6 oktober 2014 21:13

Man kan riktigt föreställa sig det bara genom att läsa dina ord :) Vad skönt! Måste fråga dig om dina barn medicinerar ? Min son gör det, han är en helt annan kille nu. Mycket lugnare och inga utbrott ! Ha en fin kväll .. Godnatt

http://magdaaziza.bloggplatsen.se

bokstavsfamiljen

6 oktober 2014 21:20

Helt underbar kväll,njuter dessa är sällsynta
Nej han gör inte det...än,har läkarmöte nu i oktober och hoppas innerligt på att få concerta och att mitt ex godkänner medicinering,vi är tyvärr inte överens

 
Magda

Magda

8 oktober 2014 21:59

Borde finnas någon grej som säger ifrån på appen om man får svar på sin kommentar ;) Va tråkigt, de tycker jag att du isåfall ska dra högre upp med läkare bakom dig och ev socialtjänst! Ge dig inte! Min son fick först Concerta då han var 9 år men den bromsade honom just de få timmarna de verkade och han blev helt galen när de gick ur ännu mer symptom på adhd än tidigare plus att han tappa aptiten vilket i sin tur gav magkatarr.. Så vi bytte till Strattera .. Byggdes upp under 6 veckors period och när han kom tillbaka den hösten till skolan alltså höstterminen sa läraren att de var som en ny kille.. Vissa dagar märkte man inte honom på ett gott vis vill säga :) Men hans liv och vårt har verkligen förändrats.. Visst finns det upp o ner .. Men mycket balanserad och trygg i sig själv. Kan oftast fokusera bra i skolan men får lov att ta sina mikro pauser vid behov :)
Strattera är inte ett centralstimulerande medel.. Om det skulle vara utav betydelse.
Kram till Er!

http://msgdaaziza.bloggplatsen.se

bokstavsfamiljen

8 oktober 2014 23:31

Har läst på en hel del och hört mig för ang mediciner och Concerta är det bag tror skulle fungera bäst för L så jag hoppas verkligen jag får igenom det,strattera är mitt 2:a hands alternativ kan tänka mig att testa Ritalin oxå om han kan få en dos som inte måste ges flera ggr /dag.
Ja den funktionen vore bra man missar ju att svara annars 😄
Kram nu ska jag göra natten på jobbet och hoppas på lite sömn iaf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokstavsfamiljen - 22 december 2014 12:17

Så va minijulen med kidsen avklarad med mor o farföräldrar,ungar,pojkvänner blev det minst sagt fullt hus =) Undrar hur en jul om 5-10år ska se ut hm vi får sikta på en herrgård tror jag om alla ska få plats. Barnen blev nöjda iaf och lille Lu ly...

Av bokstavsfamiljen - 19 december 2014 11:06

Nu har jag vart hemma nästan hela veckan med en sjuk liten kille. Vi trodde han va magsjuk men tydligen är det ett elakt virus som slår ut magen jaja Lu fick börja sitt jullov från förskolan lite tidigare än vi tänkt. Lätt stress o panik över det som...

Av bokstavsfamiljen - 16 december 2014 08:29


  Längtar efter sommaren!!!! Sol,salta bad,slippa vinterkläder,regn och rusk. Älskar julen och allt som hör därtill men hatar verkligen vinter. Kanske mest för att detta är jobbigaste tiden i vår familj med flera funktionsnedsättningar.... E...

Av bokstavsfamiljen - 10 december 2014 17:06

Japp julen står för dörren snart och som vanligt ligger jag mil efter allt som borde göras :( Från att vi skulle firat en liten jul med bara minst o största barnet hemma så har vi förökat oss med föräldrar,svärföräldrar o dotterns pojkvän hehe japp...

Av bokstavsfamiljen - 27 oktober 2014 08:51

L fick ju höjning på Concertan och helt plötsligt hade jag en ny kille :) Mycket lugnare mer fokuserad och i torsdags va jag på det första positiva utvecklingssamtalet i skolan,helt fantastiskt att det verkar fungera Blir så lycklig när jag hör att...

Ovido - Quiz & Flashcards