Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Höstmys

Av bokstavsfamiljen - 7 oktober 2014 12:22

Började dagen med ett svettigt pass på gymmet efter jag lämnat lilleman på dagis,riktigt härligt,har saknat gymmet och nu äntligen efter 6veckor orkade jag släpa mig dit.En sväng i solariet blev det oxå,kom ut som en ny människa som kanske inte fullt är så likblek längre ;)

Gymmet är bra det rensar hjärnan lite och man kan avreagera sig lite,styrketräningen gör mig mentalt starkare och till en gladare och bättre mamma,speciellt de jobbiga dagarna är det skönt att lyfta lite skrot.

Unnade mig en lunch på stan med en kompis,det sociala har vart åsidosatt så det va ruskigt skönt att umgås igen,en god räksallad och en helt fantastisk vaniljlatte gjorde verkligen lunchen perfekt :)

Nu ska det röjas undan och planeras middag tills ungarna kommer hem,inte lätt d där med mat alla gånger

det som L en dag tycker om kanske inte alls passar nästa dag osv,kräsen som få och mycket bestämd i vad han vill (och inte vill) äta,hur maten ska ligga på tallriken osv

Idag lutar det åt spaghetti & köttfärssås eller lax hmm får se vad det blir.

Inatt kommer min kärlek hem ska bli skönt även om jag lär sova när han landar hemma,imorgon är det min kl som ringer 5:30 jobbdygn som gäller.

Även idag blåser det halv storm usch tycker inte om höst & vinter blä mer sommar åt folket tack!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokstavsfamiljen - 22 december 2014 12:17

Så va minijulen med kidsen avklarad med mor o farföräldrar,ungar,pojkvänner blev det minst sagt fullt hus =) Undrar hur en jul om 5-10år ska se ut hm vi får sikta på en herrgård tror jag om alla ska få plats. Barnen blev nöjda iaf och lille Lu ly...

Av bokstavsfamiljen - 19 december 2014 11:06

Nu har jag vart hemma nästan hela veckan med en sjuk liten kille. Vi trodde han va magsjuk men tydligen är det ett elakt virus som slår ut magen jaja Lu fick börja sitt jullov från förskolan lite tidigare än vi tänkt. Lätt stress o panik över det som...

Av bokstavsfamiljen - 16 december 2014 08:29


  Längtar efter sommaren!!!! Sol,salta bad,slippa vinterkläder,regn och rusk. Älskar julen och allt som hör därtill men hatar verkligen vinter. Kanske mest för att detta är jobbigaste tiden i vår familj med flera funktionsnedsättningar.... E...

Av bokstavsfamiljen - 10 december 2014 17:06

Japp julen står för dörren snart och som vanligt ligger jag mil efter allt som borde göras :( Från att vi skulle firat en liten jul med bara minst o största barnet hemma så har vi förökat oss med föräldrar,svärföräldrar o dotterns pojkvän hehe japp...

Av bokstavsfamiljen - 27 oktober 2014 08:51

L fick ju höjning på Concertan och helt plötsligt hade jag en ny kille :) Mycket lugnare mer fokuserad och i torsdags va jag på det första positiva utvecklingssamtalet i skolan,helt fantastiskt att det verkar fungera Blir så lycklig när jag hör att...

Ovido - Quiz & Flashcards